2 veckor sedan jag lades in på Sahlgrenska inför skolios operation

Oj va tiden springer iväg. För exakt 1 vecka sedan vid denna tiden va vi på väg ner till Sahlgrenska för att lägga in mig inför min operation. Svårt att förstå och minnas hur jag kände just den dagen. Jag vet att jag började gråta när min man och dotter sa hej då vid röntgen på em... Va då alla jobbiga tankar och känslor kom upp i mitt huvud. Idag sitter jag hemma vid samma tid och har min rygg opererad och klar. Smärta har jag. Innan va det en stramande känsla i ryggen, denna har nu ändrat sig till en mer tryckande värk i nacken. Har stundtals även lite ont i mina revben på vänster sida. Kan vara pga att kroppen nu måste kompensera min tidigare hållning när jag va super sned i ryggen. Jag vet att det är ett par tuffa veckor framför mig, men att det så småning om kommer bli lättare och lättare att klara av vardagen. Har försökt ta mig ut på promenader som är en grymt bra smärtlindring för ryggen, men det är - 12 grader och halt så jag är inte jätte taggad att ge mig ut. 
 
Nätterna blir oxå lättare och lättare att genomlida. Fast detta med att man måste lära om sig ef 37 år är inte jätte lätt. Jag med min envishet kan lätt "glömma" av i stundens hetta att jag faktiskt är Nyopererad och måste ta det lite försiktigt. Ja detta ordet är ju oxå helt nytt för mig.. Men har kommit på att om jag klarar att härda ut lite smärta så Gör jag heller inga saker jag inte får, då jag har ont. Så medicinerna får allt ligga kvar i sina små fack tills jag absolut nödvänigtvis måste ta dom. 
 
Nä nu ska jag runda av mitt inlägg här och se till att ta mig en liten vila. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0